Minnesanteckningar Produktion skyddskommitté 20151103
Säkra Vanor
Vi fick oss en genomgång av säkra vanor arbetet som startat upp i Gävle.
Där kommer en riskanalys ske på detta Kent-Olov Modd deltar från oss i den.
Vi framförde att det är sent påtänkt med riskanalysen då en grupp redan är igång.
Vi framförde att de måste bli bättre på att starta riskanalyserna i tidigt skede inte när de på börjat projekten. De håller med att det är dåligt i organisationen med det och att det bara kan bli bättre.
Återkoppling av olyckor och tillbud.
Vi ligger strax under nivån som vi vill komma upp till 95% ligger på 94,1 till september
Ser överlag väldigt bra ut, har aldrig haft sådana tal sedan vi började mäta
- Håkan Sjöström redogjorde om Q1 nästa år, om innehållet i självstudierna
– JTF byter namn vid årsskiftet till TTJ
Köra tåg i kyla
Mikael tar kontakt med Håkan Lundgren driftområd chef norr om det har startats en grupp i enlighet med ett protokoll från januari 2015 om köra tåg i kyla.
Kamratstödjare
Green Cargo har ingen annan åsikt än att det borde finns kamratstödjare på sådana platser i Sverige så att det kan med så kort varsel som möjligt tas sig till den som är i behov av en.
Schemaläggningen BG
Där ställde vi frågan vad som skett med den insända skrivelsen centralt.
Fick svar att då vi jobbar med samma fråga i Borlänge och har tillsatt en grupp där så tar vi det först och ser var detta leder till, Här framförde vi att facket också skall vara med i denna grupp. Och så blev fallet. Donny Sjöberg kommer att deltaga från oss i denna grupp.
BP/Söm
- Mikael Nilsson skickar ut en förfrågan till driftplatserna som går på BP/Söm på BG om riskanalyser är gjorde om inte skall dessa göras.
– Införande av BP/Söm på driftcenter
Där sade Patrik Johansson att det var bara en fråga som ställdes om man skulle kunna tänka sig det på driftcent er.
Mvh Donny och Olle
Senaste kommentarer